Helyszín: Debreceni Egyetem, Járműtudományi Kutatóközpont
Cím: 4032 Debrecen, Domonkos Márton Kert utca
GPS helymeghatározás: 47.5566N, 21.5892E Térképek: https://maps.app.goo.gl/CZzfJ9tu3duiFQmg7
Kapcsolat: Dr. Szemes T. Péter, docens, Járműmérnöki Tanszék, Műszaki Kar, Debreceni Egyetem.
Email: szemespeter@eng.unideb.hu Web: https://aircraft.unideb.hu/hu/dr-szemes-peter-tamas
Szakértelem/Specializáció: Elektromágneses emisszió (EMC) és interferencia (EMI) mérése.
EMC mérés:
• Autóipari elektronikai EMC-méréseket végzett.
• Autóipari elektronika kisugárzott EMC mérései.
• Kereskedelmi elektronikai eszközök kisugárzott EMC-mérései akár 3 méteres mérési távolságig.
• Kereskedelmi elektronikai eszközök EMC-méréseit végezte.
• Orvosi elektronikai eszközök kisugárzott EMC-mérései akár 3 méteres mérési távolságig.
• Orvosi elektronikai eszközök EMC-méréseinek elvégzése.
EMI mérések:
• Autóipari elektronikus eszközök vezetett zavartűrésének mérése (BCI).
• Autóipari elektronikus eszközök sugárzásállóságának mérése.
• Kereskedelmi forgalomban kapható elektronikus eszközök sugárzásállóságának mérése.
• Kereskedelmi elektronikus eszközök zavartűrésének mérése.
• Orvostechnikai elektronikus eszközök sugárzásállóságának mérése.
• Orvostechnikai elektronikus eszközök zavartűrésének mérése.
ESD mérések:
• Autóipari elektronikus eszközök elektrosztatikus kisüléssel szembeni ellenállásának vizsgálata.
• Kereskedelmi forgalomban kapható elektronikus eszközök elektrosztatikus kisüléssel szembeni ellenállásának vizsgálata.
• Orvostechnikai elektronikus eszközök elektrosztatikus kisüléssel szembeni ellenállásának vizsgálata.
EMC-kamra : SAC 3 típusú kamra kereskedelmi és autóipari termékek teszteléséhez. Tervezte és kivitelezte az Albatross Projects GmbH, Németország. A kivitelezés 2024 negyedik negyedévében fejeződött be.
Harmadik fél által tanúsított és validált a CONFORMITAS GmbH & Co. által.
Validálási tesztmódszerek:
- Normalizált helyszíni csillapítás a CISPR 16-1-4:2019+AMD1:2020 CSV 6.6. záradék szerint
- Helyszíni VSWR (feszültségtűrő képesség ) a következő szabvány szerint: CISPR 16-1-4: 2019+AMD1:2020 CSV 7.6. záradék
- Egyenletes mezőterület: IEC 61000-4-3:2020 6.3.3. záradék.
- Hosszúvezetékes módszer a CISPR 25:2016 J. melléklete szerint
Méretek: Külső: 9,5 m X 5,7 m X 6,00 m; Belső tér: 8,4 m X 4,3 m X 5,1 m (kb.)
Ajtóméret: 210 cm X 210 cm, használható méret: 204 cm X 204 cm
Autóipari tesztasztal mérete: 2500 mm X 1000 mm X 900 mm
Forgóasztal átmérője: 2000 mm, TT 2.0 SI
Csillapítás 10 kHz-től 40 GHz-ig (-) 100 dB vagy több
A vizsgált eszköz (DUT) maximális méretei: 200 cm X 200 cm X 200 cm, 600 kg, 20 kW elektromos terhelés vagy bemeneti teljesítmény @ 3x0,4 kV vagy DC1500 V
Hálózati csatlakozások:
Hálózati szűrő AC: 4 vezetékes 32A/400/230VAC
Hálózati szűrő TERHELÉS: 4 vezeték 32A/400/230VAC
Jelvonali szűrő HV: 2 vonal, 100A/100VDC
Nagyfeszültségű hálózati szűrő: 2 vonal, 250A, 1500Vdc, 14kHz TDK
Műszerek:
EMI tesztvevő: Rhode & Schwarz EMI tesztvevő 26 GHz-ig
SMB 100B jelgenerátor, 8 kHz – 6 GHz:
EMC32-EB tesztvezérlő szoftver
BBA egysávos teljesítményerősítők: 4 kHz-1 GHz, 1500 W; 1 – 3,2 GHz, 600 W; 2,4 GHz - 6 GHz, 280 W
NRP-Z81 szélessávú teljesítményérzékelő
Antennák:
ULTRALOG antenna, kombinált bikonikus és logaritmikus periodikus szélessávú antenna, 30 MHz-től 6000 MHz-ig
HFH2-Z6E Aktív rúdantenna 8,3 kHz-től 30 MHz-ig a CISPR 16, CISPR 25, MIL-STD-461 F, G és hasonló szabványok szerint
BBHA 9120 J-7/16 szélessávú kürtantenna, optimalizálva az 1 méteres távolságon belüli erősítésre 800 MHz-től 6,2 GHz-ig. Kifejezetten autóipari zavartűrésre optimalizálva.
BBHA9120K kürtantenna 400 MHz - 1,6 GHz, GM/Ford/Toyota radarteszteléshez optimalizálva, alsó sávban. Maximális nyereségre optimalizálva 1 m távolságban. Szabad térben 600 V/m érhető el egy 250 W-os erősítővel az 1,2-1,4 GHz-es tartományban.
HK116E bikónikus antenna 20MHz - 300MHz
Egyéb felszerelések
:
CISPR25 szalagvezeték , Szalagvezeték + kerekes asztal ,
Kamara elrendezése:
Kamra belső része:
Kamrán kívüli mérőhely: