Járműkutató Centrum

Járműkutató Centrum és szerelőműhelyek:

UD Tudományos, Technológiai és Innovációs Park

4032 Debrecen, hrsz.: 0181/7

 

A projekt Debrecen Megyei Jogú Város területén ipari-innovációs fejlesztési terület kialakításával és a területen megvalósuló járműipari, valamint kutatás-fejlesztési célú beruházásokkal összefüggésben került megvalósításra.

 

Az épület létrehozásával létrejött a Debreceni Egyetem dolgozói és hallgatói számára egy olyan modern, komfortos és jól felszerelt létesítmény, mely képes kiszolgálni mind az elméleti, mind az egyes műszaki mérnöki képzések gyakorlati oktatásainak eltérő jellegű igényeit közel 2700 m2 hasznos alapterületen.

 

Az épület két szintes, melyben járműlaborok, mechatronika- és robotikaképzésre hivatott labortermek, gépjármű szerelőműhelyek, illetve kisebb létszámú kurzusok megtartására alkalmas tantermek kaptak helyet, valamint kültéren, egy 1340 m2 gyakorló aszfalt tesztpálya is kialakításra került.

 

Funkciócsoportok szárnyanként:

 

Északi szárny:

Földszint: mechatronikai laborrészek: EMC mérőkamra, Robot Labor, Ipar 5.0 labor, közlekedőtérről történő bejárat, melynek keleti oldala üvegfal emelet: EMC vizsgáló feletti emeleti tér, tanári helyiségek (Open Office, tárgyaló, teakonyha, vizesblokk).

 

Nyugati szárny:

Földszinten, 4 db 30 férőhelyes oktatótermek: akusztikai, bútorozási és anyaghasználati szempontból a tér multifunkcionális használatának megfelelő kiképzéssel kell készíteni.

Aula: a szárnyak találkozási pontja, összekötésüket két szinten teszi meg, galériás, személylift, lépcső, akm. WC.

 

 

 

Déli szárny:

Földszinten főbejárat, átrium, fedett-nyitott előtér (kör alakú felülvilágító), elektromos kiszolgáló helyiségek, hulladéktároló.

 

Keleti szárny:

  • Földszint: járműmérnöki laborrészek: 3 db labor, kontroll helyiségekkel, hallgatói szerelőműhely, aknás szerelőműhely (épületen belüli áthajtási lehetőséggel), csápos emelős szerelőműhely, műhelyvezetői iroda, teher emelő, vizesblokkok, öltözőblokk.
  • Emelet: takart gépészeti tér, technológiát kiszolgáló fűtést, hűtést stb. támogató gépészet, ESD helyiség.

 

Az épület földszinti tömbjének külső homlokzatát nagy vakolt felületek (törtfehér színben) és homlokzati üvegfalak váltakozó rendszere alakítja. A keleti szárny déli oldalának -  járműlabor és műhely funkcióból adódóan - homlokzati megjelenését nagyméretű (400x350(450)cm) ipari szekcionált garázskapuk tagolják. A földszint felett az üvegfalak szemöldökvonalának magasságával azonos szinten kezdődő emelettömb hangsúlyozva a földszint nyitottságát, egy nehezebb, de nemes felületképzést kapott: lécbetétes, cinklemez burkolattal kialakított, a lécbetéteken egyedi, ívesre hajlított takarósapkákkal meghatározott színben.

 

Az épületben központi pneumatikai rendszer (30 végponttal), tűzjelző, riasztó rendszer került kialakításra. A járműlaborok és műhelyek esetében biztosított a kipufogógáz elszívás, mely tető fölé vezetett kéménytestekkel valósult meg.

Legutóbbi frissítés: 2025. 08. 25. 10:32